Drabinka gimnastyczna z drążkiem – czy jest niezbędnym sprzętem dla dziecka?

drabinka gimnastyczna gamma plus

Drabinka gimnastyczna z drążkiem ostatnimi czasy zaczęła zyskiwać na popularności. Jeszcze do niedawna był to sprzęt spotykany przede wszystkim na siłowniach i na salach gimnastycznych, ale teraz to się zmieniło. Obecnie drabinka gimnastyczna zaczyna być postrzegana jako niezastąpione narzędzie do ćwiczeń także i w domu. Czy słusznie?

Drabinka gimnastyczna z drążkiem powoduje, że taka na pierwszy rzut oka niepozorna drabinka gimnastyczna do pokoju staje się automatycznie urządzeniem wielofunkcyjnym. Wynika to z tego, że znacznemu poszerzeniu ulega zakres jej możliwości  – chodzi o rodzaje ćwiczeń, które są w tym wypadku możliwe do wykonywania. Tego rodzaju drabinki gimnastyczne sprawdzą się i w pokojach dziecięcych, i tych już od dawna pełnoletnich osób.

Drabinki gimnastyczne do domu – główne zalety

  • Bogate wzornictwo – drabinki gimnastyczne są teraz dostępne w wielu kolorach i wzorach. Różni je od siebie przede wszystkim wielkość, ale nie tylko, bo również rodzaj wyposażenia i materiał, z którego powstają.
  • Jakość wykonania – każdy produkt jest produkowany z dbałością o wszystkie detale, z najwyższą starannością i przy zastosowaniu najwyższej jakości materiałów. Dzięki temu nie tylko będzie można z niego korzystać przez wiele lat, ale oprócz tego będzie przez cały czas bezpieczny i atrakcyjny pod względem estetycznym.
  • Nowoczesny (designerski) wygląd– ich wygląd sprawia, że są bardzo atrakcyjne pod względem wizualnym. Po prostu w każdym z wnętrz będą się prezentowały tak samo okazale.
  • Stosunkowo niewielka powierzchnia użytkowa– drabinki z drążkiem nie zajmują dużo miejsca – bez problemu można je zamontować w dziecięcym pokoju albo w innym już wcześniej umeblowanym pomieszczeniu.
  • Trwała i wytrzymała konstrukcja – nawet najlepszy wygląd nie jest aż tak istotny, jak wytrzymała i solidna konstrukcja, bo tylko ona zapewnia bezpieczeństwo użytkowania.
  • Różnorodne zastosowanie– takie drabinki będą się nadawały i dla dzieci, i dla dorosłych – każdy chętny będzie mógł z nich korzystać.
  • Prosty montaż – drabinkę montuje się szybko – do tego celu wystarczą podstawowe narzędzia i stosowanie się do wytycznych zamieszczonych w instrukcji.

Ćwiczenia przy wykorzystaniu drabinek z drążkami

Wieloletnie wykorzystywanie drabinek gimnastycznych na siłowniach, w szkołach i w klubach fitness pozwoliło wypracować wiele różnych ćwiczeń. Dzięki temu dzieci mogą równocześnie zacząć wzmacniać wiele partii swoich mięśni. Poniżej przykłady tych,od których warto zacząć.

  • Proste ćwiczenia rozciągające

Najpierw trzeba się ustawić przy drabince w kierunku, który jest uzależniony od tego, jaką konkretną partię ciała będzie się wówczas chciało rozciągnąć. W przypadku mięśni nóg trzeba się ustawić przodem względem drabinki. Stopę należy położyć na drabince poniżej wysokości bioder. Później ćwiczący ustawia swoje ręce na biodrach i wykonuje skłony albo przysiady do drugiej nogi – tej, która jest wyprostowana w kolanie. To ćwiczenie bardzo dobrze rozciąga mięśnie i wzmacnia nogi.

  • Zwis tyłem z podciąganiem kolan

Osoba, która będzie wykonywała to ćwiczenie, musi wejść na drabinkę i ustawić się do niej tyłem. Później powinna złapać za szczebel drabinek ponad swoją głową – w taki sposób, żeby palce jej dłoni znalazły się na zewnątrz. Następny krok to wypuszczenie nóg do swobodnego zwisu. Do tego dochodzi jeszcze ich ugięcie aż do klatki piersiowej. Regularne powtarzanie tego ćwiczenia wzmacnia mięśnie rąk oraz brzucha.

Ćwiczenia z wykorzystaniem drążka gimnastycznego

  • Podciąganie się

To ćwiczenie wzmacnia mięśnie pleców, rąk oraz brzucha. Osoba, która będzie wykonywała podciąganie, powinna ulokować drążek powyżej swojej głowy. Odmienne, niż ma to miejsce w przypadku zwisu, podciąganie powinno zostać wykonane przy zastosowaniu podchwytu. To oznacza, że wewnętrzna część dłoni musi się znaleźć bliżej twarzy. Pozycja wyjściowa to w tym wypadku swobodny zwis. Z kolei w chwili podciągania, wykonanie tego ćwiczenia ułatwić mogą zgięte w kolanach nogi.

  • Zwis na ugiętych ramionach

Osoba, która będzie wykonywała to ćwiczenie, musi ustawić drążek w pozycji dosiężnej, czyli takiej, która umożliwi jego swobodne chwytanie. Później musi ona stanąć na taborecie i złapać drążek w taki sposób, żeby zewnętrzna część dłoni znalazła się bliżej twarzy (jest to tak zwany nachwyt). Głowa tej wykonującej ćwiczenie osoby powinna być umiejscowiona nad drążkiem. W chwili usunięcia taboretu mięśnie pleców, dłoni i brzucha powinny być mocno napięte. Podczas tego ćwiczenia ulepsza się siłę mięśni i sprawdza się swoją wytrzymałość.

Warto mieć na względzie to, że drabinki do pokoju dziecka to nie tylko kolejny sprzęt do zabawy i do wykonywania mniej lub bardziej profesjonalnych ćwiczeń. Równie dobrze może on zostać wykorzystany jako drabinka rehabilitacyjna.

Obecnie dzieci zbyt mało czasu spędzają w ruchu. Bez tego ich rozwój nie będzie przebiegał w sposób prawidłowy – właśnie dlatego tak ważne jest to, żeby się regularnie ruszały. Być może właśnie drabinka z drążkiem je do tego zachęci. Wystarczy pokazać dzieciom, jak wiele posiada (czy też zapewnia) ona możliwości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.