Ćwiczenia poranne dla dzieci w nowej odsłonie

poranna_gimnastyka_dzieci

Poranne ćwiczenia to najlepszy sposób na szybkie rozładowanie nadmiaru energii u Naszych maluchów, a oprócz tego istotny składnik w dbaniu o ich zdrowie i o prawidłowy rozwój. Takie ćwiczenia szybko wprawią w ruch i rozgrzeją ich sztywne po całej nocy mięśnie oraz stawy. Poza tym poprawią im humor i pobudzą ich krążenie.

Poranne ćwiczenia ruchowe dla dzieci, czyli o tym, jak można poćwiczyć w domu

  • Podskoki naprzemienne – raz na jednej, a zaraz po chwili na drugiej nodze –to ćwiczenie polepszy dziecięcą równowagę oraz koordynację.
  • Pajacyki – to idealny sposób na szybkie rozgrzanie w tym samym czasie większej partii mięśni.
  • Wymachy ramion – imitowanie ruchów wykonywanych przez pływaków to bardzo dobry sposób na to, żeby przygotować maluchana przyszłe wyprawy na basen.
  • Taniec w takt energetycznej muzyki – dzięki niemu szybko uda się wzmocnić poczucie rytmu, koordynację oraz równowagę.
  • Przysiady – to ćwiczenie, które w ekspresowym tempie wzmacnia mięśnie wszystkich dolnych partii ciała.

Ćwiczenia rozciągające dla dzieci – sprawdzą się i na początku, i na samym końcu każdego porannego gimnastycznego treningu

Każdy wartościowy trening powinno się zacząć i zakończyć serią, która będzie wspomagała mięśnie. Żeby móc wykonać ćwiczenia, które rozciągną mięśnie, wystarczy:

  • stojąc, wykonać wypad raz na prawą nogę, a zaraz po chwili na lewą,
  • usiąść razem na materacu gimnastycznym i zacząć wykonywać skłony do stóp. Nogi powinny być wtedy wyprostowane w kolanach,
  • (siedząc po turecku) zacząć wyciągać prawą rękę do góry, a w dalszej kolejności należy ją skierować i to jak najmocniej – tym razem w lewą stronę,
  • zrobić kilka obrotów głową – raz w jedną, a po chwili w drugą stronę,
  • spróbować złapać swoje ręce za plecami – i w ten sposób zrobić tzw. agrafkę.

Co można wykorzystać do porannej gimnastyki?

Żeby urozmaicić ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci, wystarczy w twórczy sposób użyć różnego rodzaju obecne w domu rekwizyty. W ten sposób ćwiczenia zyskają na atrakcyjności i nie będą tak oczywiste i przewidywalne, jak dotychczas. Dzięki nim maluchy na pewno będą bardziej skore do współpracy.

Jak przygotować atrakcyjne zajęcia z wykorzystaniem zabawek albo innych przedmiotów codziennego użytku?

  • Zrób prowizoryczny kosz – do tego celu może zostać wykorzystany np. pojemnik, którego używacie do przechowywania zabawek –później zróbcie sobie zawody na celność rzutów.
  • Przygotuj tor przeszkód – wystarczy wybrać kilka większych lalek i/lub misiów i ułożyć je na dywanie w odległości co około 60 cm – w ten sposób, żeby maluch mógł się w sposób swobodny między nimi przemieszczać. Później zorganizuj zawody – sprawdźcie, komu jako pierwszemu uda się pokonać cały slalom.
  • Porozkładaj na podłodze nieduże ręczniki albo poduszki – one staną się dla Was bezpiecznymi punktami. Pozostała część podłogi posłuży Wam z kolei jako aktywny wulkan. Wasze zadanie to przeskakiwanie po bezpiecznych punktach – w taki sposób, żeby nie wpaść ani na siebie nawzajem, ani do krateru.
  • Możesz również skorzystać z naszej propozycji ćwiczeń na drabince gimnastycznej. Zestaw, który składa się z 30 ćwiczeń łatwo dostosuje się do różnego poziomu zaangażowania użytkownika.

Ćwiczenia równoważne dla dzieci – propozycje do porannego zestawu ćwiczeń

Ćwiczenia równoważne dla dzieci bardzo dobrze modelują równowagę oraz postawę każdego młodego człowieka. Żeby móc je wykonywać w zaciszu własnego domu, wystarczy odrobina chęci i zaangażowania:

  • spróbuj razem ze swoją pociechą stanąć na jednej nodze i w tym samym czasie tą drugą zacząć rysować w powietrzu różne wzory: litery, cyfry itd.
  • jeśli masz w domu dywan, na którym znajdują się wyraźnie zaznaczone linie, to zasugeruj swojemu dziecku, żeby zaczęło się poruszać po jednej z nich. Podczas tego ćwiczenia jego ręce mogą być odchylone na boki, bo w ten sposób łatwiej będzie mu najpierw złapać, a później utrzymać równowagę.
  • użyj dużego ręcznika. Najpierw złóż go wzdłuż dwa razy, bo w ten sposób zostanie utworzona dość szeroka linia. Później poproś swoją pociechę, żeby zaczęła się przemieszczać po tej linii i równocześnie podrzucać obiema rękami małą piłeczkę.
  • jeśli chcesz jeszcze bardziej skupić się na rozwoju równowagi maluszka, zastosuj deskę do balansowania oraz bujak drewniany. Ten ekologiczny sprzęt gimnastyczny jest wspaniałym dodatkiem do pokoju każdego dziecka.

„Zabawne” ćwiczenia

Bez względu na porę roku i godzinę, ćwiczenia zawsze powinny sprawiać dziecku przyjemność – w końcu tylko wtedy będzie je wykonywało bez narzekania i z dużym zapałem. Czasem wystarczy, że wymyśli się dla nich śmieszną nazwę albo gdy doda się do nich nieco śmiesznych wstawek – to najprostszy sposób, żeby stały się dla dziecka bardziej atrakcyjne

  • Zabawa w basen

Dziecko powinno położyć się na podłodze, na brzuchu i zacząć „pływać” żabką (przy użyciu samych rąk) – najlepiej razem z rodzicem.

  • Wyścig wielbłądów

Maluch powinien zacząć chodzić po pokoju na czworakach – obowiązkowo z wypiętą pupą i z wyprostowanymi nogami (ta pozycja będzie imitowała posturę wielbłąda). W sytuacji, gdy będzie ich więcej, warto pokusić się o zorganizowanie wielbłądzich zawodów (wyścigów).

  • Tresowany lew

Rodzic powinien trzymać hula-hop, a dziecko przez nie przechodzić – tak samo, jak cyrkowy lew, który na oczach widzów pokonuje płonącą obręcz. Przy każdym następnym powtórzeniu tego ćwiczenia warto dla utrudnienia podnosić hula-hop coraz wyżej. Najlepiej będzie, gdy lew podczas pokonywania obręczy będzie głośno i groźnie ryczeć.

  • Gimnastyczny taniec

Trzeba ustawić się twarzą do dziecka i złapać je za ręce. Dziecko powinno stanąć na Naszych stopach i w tej „pozycji” należy zacząć wspólny taniec.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.