Aktywna przerwa – trening w biurze na drabince gimnastycznej

Przerwę w pracy warto wykorzystać na trening, najlepiej z wykorzystaniem drabinki gimnastycznej. Dlaczego warto? Bo w ten sposób uda się zapobiec bólom łopatek, kręgosłupa, krzyża, a nawet i głowy. Ponadto osoby, które są aktywne ruchowo, o wiele lepiej spożytkowują własny potencjał oraz ukryte w nich możliwości. Nie bez znaczenia jest także i to, że dzięki ćwiczeniom można pozbyć się negatywnych emocji i „oczyścić” swój umysł. Jeśli to się uda, pozostałe godziny w pracy będą bardziej efektywne i przyjemne – bez niepotrzebnych zgrzytów i „gęstej” atmosfery.

W dobie pracy siedzącej każdą wolną chwilę warto poświęcić na aktywność fizyczną – jeśli pracodawca zapewnia sprzęt do ćwiczeń, to tak naprawdę nic już nie stoi na przeszkodzie, żeby z tego skorzystać. Do pracy warto zabrać ze sobą wygodny strój sportowy i bidon z wodą, ale nawet bez nich można sobie poradzić. W końcu taki krótki trening nie musi być tak samo intensywny, jak ten pod okiem trenera na siłowni. Wystarczy, że będzie odpowiednio skomponowany i rzetelnie wykonany. Na pozytywne rezultaty z pewnością nie trzeba będzie zbyt długo czekać.

Przykładowe ćwiczenia z wykorzystaniem drabinki gimnastycznej

  • swobodny zwis na drabince gimnastycznej – najpierw trzeba stanąć tyłem do drabinki. Później należy wspiąć się na pierwszy albo ewentualnie drugi jej szczebel. Kolejny krok to uchwycenie wyprostowanymi w łokciach rękami szczebla, który się znajduje wysoko nad głową. W dalszej kolejności należy opuścić nogi i postarać się pozostać przez pewien czas w zwisie,
  • brzuszki – najpierw należy się położyć na plecach, przodem względem drabinki. Stopy powinny zostać zaczepione o pierwszy szczebel. Dopiero z wyciągniętymi do przodu ramionami można zacząć wykonywać skłony ku drabince. W ten sposób bardzo szybko uda się wzmocnić mięśnie brzucha,
  • przysiady na jednej nodze – należy obrócić się plecami do drabinki i w dalszej kolejności trzeba się mocno oprzeć na jednej stopie. W tym samym czasie drugą trzeba zahaczyć o drugi szczebel drabinki. Później już można zacząć robić przysiady i po wykonaniu określonej ilości powtórzeń należy zmienić nogę. To ćwiczenie bardzo dobrze wzmacnia mięśnie pośladków oraz ud,
  • odchylenia klatki piersiowej – najpierw trzeba się położyć na brzuchu. Stopy powinny zostać zahaczone o pierwszy szczebel drabinki. Kolejny krok to uniesienie klatki piersiowej do góry. W tym samym czasie ręce trzeba trzymać w powietrzu po bokach ciała i zacząć je podnosić razem z klatką. W ten sposób można wzmocnić mięśnie pleców oraz łydek,

  • rozciąganie mięśni łydek – najpierw trzeba stanąć na palcach stóp na pierwszym szczeblu i wówczas, gdy będzie się go trzymać na wysokości twarzy,można zacząć się podnosić i opuszczać. To ćwiczenie rozciągnie i wzmocni mięśnie łydek,
  • wykroki i przeskoki przy drabince – żeby zrobić wykroki, trzeba się ustawić przodem w odległości ok. 1metra od drabinki. Ręce należy trzymać na biodrach i z tej wyjściowej pozycji należy wykonać energiczny, głęboki wykrok – stopa powinna zostać postawiona na wybranym szczeblu drabinki gimnastycznej. Odbijając się od niej,powinno się powrócić do swojej wcześniejszej pozycji. Chcąc zrobić przeskoki, trzeba się ustawić przodem, zaraz przed drabinką. Kolejny krok to uchwycenie obiema rękami szczebla, na wysokości klatki piersiowej. Z tej pozycji można już zacząć wykonywać przeskoki, dotykając przy tym raz jedną, a zaraz po chwili drugą stopą, najniższych szczebli drabinki,
  • pompki – to ćwiczenie, które znają wszyscy– sprowadza się ono do oparcia stóp na drugim bądź też trzecim stopniu drabinki. Kolejny krok to już wykonywanie pompek. Dzięki niemu będzie można wzmocnić mięśnie klatki piersiowej, ramion oraz pleców.

Dlaczego warto postawić akurat na ćwiczenia na drabinkach?

Drabinki gimnastyczne bardzo dobrze się sprawdzają między innymi jako element treningu ogólnorozwojowego, wzmacniającego albo rozciągającego. Ponadto ćwiczenia na drabinkach umożliwiają zaangażowanie wszystkich mięśni. Odpowiednio dopasowane, do wieku i fizycznych możliwości danej osoby, ćwiczenia na drabinkach bardzo szybko przyniosą efekt pod postacią wzmocnienia mięśni pośladków, nóg,  pleców, ramion, brzucha itd. Oprócz tego bardzo dobrze oddziałują one także i na mięśnie posturalne oraz te głębokie. A to niezwykle ważne – przynajmniej w przypadku osób, które na co dzień doświadczają problemów z kręgosłupem.

Drabinki do ćwiczeń nie zajmują dużo miejsca i są łatwe w montażu. Sprawdzą się i u osób, które po pracy stawiają na intensywne treningi, i u tych, które są pod tym względem laikami. Jedyne czego tu potrzeba to chęci i konsekwencja – bo tylko ich regularne powtarzanie przyniesie oczekiwane rezultaty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.